March 7, 2012

[OST] BFF, Teman tapi Mesra


Okey, disebabkan saya kini memang tengah menonton (dan meminati) drama BFF, Teman tapi Mesra, jadi saya ingin kongsikan OST drama ini dengan pembaca semua.

Yup, punyalah saya bersemangat untuk cari OST ini semua. Entahlah kenapa, macam tak ada senarai OST waktu akhir cerita, kan? Err..kecuali OST utamanya. Yang lain pulak, kenalah cari sendiri, kan? hehe...

Jadi, di bawah ini saya sertakan beberapa OST drama BFF, Teman tapi Mesra. Ada link untuk download (klik je atas tajuk lagu tu), beserta liriknya...=)


Tanpamu - Amir Jahari

Selamat Pagi Semua
Dengarkanlah nada
Suara dan irama
Yang menyakitkan telinga

Embun pagi yang lembut
Menyentuh pipi yang gebu

Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati

Saat 7 pagi
Akan ku tersedar
Mungkin kerana kau
Aku dapat merasa

Embun pagi yang lembut
Menyentuh pipi yang gebu
Waktu pagi diriku
Hingga pagiku sambut

Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati

Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati

Tanpamu
Ku kan terlewat
Tanpamu
Ku kan sedih
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati

Tanpamu
Kerana kau lah penyelamat
Dan akan sentiasa di hati

**************



di hati ini selalu ada cerita
walaupun kisah tak selalu ceria
tetapi itu tak membuatku kecewa
selalu ada hari-hari bahagia

sahabatku yang setia setiap waktu
berbagi rasa berbagi cerita

* bila ku ingat saat-saat terindah
menangis tertawa kita lalui bersama
kisahku ini takkan pernah terlupa
jadi kenangan yang teristimewa

** sahabatku yang selalu setia
bersamamu ku bahagia
sebelum nanti tlah dewasa
hanya dirimu selalu di hati

sahabatku yang setia setiap waktu
berbagi rasa berbagi cerita

repeat ***

sebelum nanti tlah dewasa
hanya dirimu kau selalu di hati

****************



Antara aku dan dia yang tak ada rasa, perasaan cinta
Kurasa ada keraguan dalam setia dirimu percaya cintaku

Oh adinda sayangku, maafkan aku
Dengar bisik jiwaku di dalam hatimu

Dalam hati terpendam keraguan
Seribu kata terbungkam, lelah dalam fikiran
Lihat diriku, pahamilah aku, bahwa takkan pernah tercipta
Satu rasa cinta antara aku dan dia

Oh adinda sayangku, maafkan aku
Dengar bisik jiwaku di dalam hatimu
Oh adinda cintaku maafkanlah aku
Dengar bisik jiwaku di dalam hatimu

***************

Sejujurnya, saya sangat sukakan lagu ketiga tu, Antara Aku dan Dia. Pertama kali dengar waktu dalam drama nilah (episod 7 semalam), dan serius jatuh suka dengan lagu ni...=)

Lagi OST BFF:

Part 2
Part 3

p/s: kredit gambar pada Sariyanti's Instagram

12 comments:

  1. beb..kalau la kan..u bleh cari lagu yang ada kat episod 1 mesti lagi cun kan..hehehhe..i da cr kot..tp memg x dpt..if you boleh cari pls eh..tq

    ReplyDelete
  2. Antara aku dan dia-argha link dead...

    ReplyDelete
  3. @redspana: okey. i'll try cari yg lagu bab 1 tu. kn ulang tgk dan dgr btl2 dulu..hehe...

    btw, yg argha tu i dh change link dia. x taulah knp dead link plak. b4 thid okey je...haha... blh try klik on link baru tu? check dh okey ke blm?

    ReplyDelete
  4. redspana, tak dapatlah lagu ep 1. now ni sy tgh kumpul ost BFF dalam sume ep. tp mmg ssh nak cari. ada yg dpt cari...ada yang tak dapat. for sure, yg ep 1 mmg x dapat. huhu...sori ek. yg lain sy dapat tu, nanti sy akan upload (blm siap kumpul lg).

    ReplyDelete
  5. kan..ep 1 tuh mungkin kne ty kt team production BFF kot..sedih nye..lagu tu memg best dan sgt bermakne..pape pon tq ey.. :)

    ReplyDelete
  6. nak lagu episod 7 yang part is pujuk sha kat kampung sha tu.. ade x ??

    ReplyDelete
  7. @anon:episod 8 kot..lagu tu la yg kitorg x jumpa2 lagi tu sampai ari ni..

    ReplyDelete
  8. nak lagu yg last2 episod 8 tu.. liriknya ada 'aku menyanyi untuk sahabat'... xth la btl ke x lagu 2.. tjuk ape ek lagu 2.. dh puas cari tp xjumpa.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. eye-ra: lagu tu sy dh ltk dlm ost BFF part 3 dlm blog ni. ad lirik + link skali..=)

      Delete