October 25, 2018

BACK TO BLOG



Assalamualaikum dan selamat datang ke blog SARA AISHA!

Blog ini sebenarnya dah berusia beberapa tahun, tapi Cik SA macam chipsmore. Sekejap ada, sekejap tak ada. My blog post is like once in a blue moon. Sorry, i'm a writer. Not a blogger. Selalu tak tahu nak tulis apa dalam blog. 😂 So i ended up just share bab-bab awal novel. Kalau tak ada, maksudnya blog ini akan bersawang....akan krik...krik...krik... 😒 Ada tak sesiapa kat sini sebenarnya follow blog Cik SA? Dan tunggu apa-apa update? Kalau ada, i'm so sorry!!! Cik SA sebenarnya lebih aktif di instagram dan facebook (but mostly IG). 

But now, I'm here!!!

Cik SA ingat nak jadi aktif balik dalam blogging. Takdelah setiap hari post something, tapi mungkin seminggu sekali? Kalau dalam minggu tu ada kerajinan lebih, Cik SA akan update lebih dari sekali. Let's pray Cik SA bukan hangat-hangat tahi ayam. 😅

Anyway untuk post ini, Cik SA mahu memperkenalkan diri sekali lagi. Especially to those yang baru kenal Cik SA. Salam perkenalan! 😊

Sara Aisha...ramai juga yang tanya sama ada nama ni cuma nama pena, dan nama sebenar Cik SA ialah nama lain. Well, Sara Aisha ialah nama sebenar Cik SA. Atau lebih tepat lagi, nama pendek kepada nama yang lebih panjang. Umur, tak perlu cakaplah. Umur kan rahsia. Hehe. Dari segi penulisan, hingga Oktober 2018, Cik SA sudah menghasilkan SEMBILAN buah karya. Lapan daripadanya ialah novel di bawah Penerbitan Karyaseni, manakala sebuah lagi ialah kompilasi mini novel, terbitan Cik SA sendiri. 

Untuk blog ini, Cik SA takkan share hal-hal peribadi. For those yang dah lama follow Cik SA di IG dan FB, mesti perasan, kan? I don't share my personal life. Even kat IG tu, tak berapa ada gambar Cik SA. Besides, Cik SA memang failed bab-bab selfie. Tak reti. Buruk jadinya. Hahaha!!

So, this blog will be tempat untuk Cik SA share pasal 'WRITE & READ', just like ayat kat atas tu. First of all, insyaAllah Cik SA akan share tips-tips penulisan (ramai yang minta). It's gonna be my own way (yang mungkin tak sama dengan penulis lain). Mana yang korang rasa kena dengan korang nanti, bolehlah digunakan. Selain tips, Cik SA akan share segala info untuk dunia penulisan Cik SA,  i,e, buku baru, jadual sesi bertemu pembaca, rancangan TV yang jemput Cik SA etc. Of course itu termasuk bab-bab awal manuskrip. Macam sebelum ni. And tell you what? I'm writing a new manuscript right now!! ðŸ˜Š
Last but not least, BOOKS!! I love reading. So Cik SA akan share pasal buku-buku yang Cik SA baca. What my thoughts on them, recommended or not, mana nak dapat etc. 

So yeah, this blog will be a place for 'She who writes and reads'. Harap-harap, Cik SA akan stick pada azam ni. Jangan buat blog ini bersawang lagi. Haha! 

Ada tak sape-sape yang ada permintaan untuk Cik SA tulis pasal topik apa dalam blog ni? Sila komen kat bawah. Mesti ada kaitan dengan penulisan, tau. Cik SA akan tengok, dan akan pilih mana yang sesuai untuk dikongsi dan dibincangkan. 

That's all for now. Do take care!

Love,
SA


4 comments: